Pladsudvalg >

Allt det du behøver at vide om optagning 2012 og søsætning 2013

 

Vera Waage Vera Waage

29-08-2012

Optagning efterår 2012

Tid:   29-08-2012 12:00

Om vores både efterår 2012 

Selv om solen skinner og det er lunt i vejret er det tid at tænke på om bådene skal tages på land, eller blive i Sundkrogshavnen i vintersæsonen.
Alle bådejere bedes udfylde rubrikken på hjemmesidenhttp://www.sejlklubbenkbh.dk om hvor båden skal være til vinter. Oplysningerne skal bruges af havnefogden, så han ved hvilke både klubben opkræver og hvilke pladser han kan leje ud til gæster udefra. Bruger du ikke internet, så udfyld skemaet i klubhuset.

Optagning

Vil du på land med din båd, så har pladsudvalget tilrettelagt det sådan, at der er Bådoptagning fordelt på 7 dage for Sejlklubben Københavns medlemmer.

Første september bliver der ophængt optagningsliste i klubhuset i Sundkrogen og det er ”først til mølle”.
Er der medlemmer der foretrækker tilmelding via hjemmesiden kan det lade sig gøre efter 15. september, dog med det forbehold at dagen kan være optaget. Følg linket: www.sejlklubbenkbh.dk/Klubben/Havneplads/optagning 

I år vil pladsudvalget forsøge at dele optagningsdagen i 2 hold.
De første 10 både skal være klar og ude i fiskerihavnen kl. 7.30. Der er morgenkaffe og mønstring.
2. holdet skal være klar kl. 10.30 til mønstring.

De første 10  både skal være klar og ude i fiskerihavnen kl. 7.30. Der er morgenkaffe og mønstring.

2. holdet skal være klar kl. 10.30 til mønstring.

Bådhåndteringssjakket har brug for hjælp. Bådejerne spuler selv deres både og går pladsfolkene til hånde på pladsen med at hente klodser, bukke m.m.

1. holdet kan forvente ”fyraften” kl. 12 og 2. holdet kl.?? når alle er færdige, portene er lukket og afspærring ophævet. Eller efter aftale med pladsmanden.

Alle både med kørestativ bedes skrive sig på til første hold, da vi gerne vil begynde dagen med dem.

Rækkefølgen af optagningerne, henholdsvis formiddag og eftermiddag, afgøres stadig af pladsmanden.

Alle både med kørestativ bedes skrive sig på til første hold, da vi gerne vil begynde dagen med dem.
Optagningerne, henholdsvis formiddag og eftermiddag, afgøres stadig af pladsmanden.

Alle mødes i Nordre Klubhus  https://maps.google.com/maps?q=nordre%20klubhus 
Der bliver håndteret 20 både pr. optagningsdag. Dog max.10 små både 20/10.

Efterhånden som listerne udfyldes, vil vi ajourføre hjemmesiden med bådnavn, dato og 1. el. 2 hold på http://sejlklubbenkbh.dk/aktiviteter/kalender
Et klik med musen på kalender datoen, så klik flere detaljer, så kan du se hvilke både der skal håndteres den dag. Og vi vil som særlig service til de der registrerer sig blive sendt en e-mail som husker på optagnings- og søsætningsdag.

For at sikre en mere forsvarlig håndtering af små både, både uden køl og både der passer dårligt til vores køresæt, har vi aftalt med en lastbilkran, at bådene kan håndteres lørdag d. 20 oktober. 
Pladsudvalget vil ikke andre dage håndtere de små motorbåde, uden de har stativ, der egner sig til køresættet eller har trailer. Prisen bliver som andre både.

 

Optagning 2012

Søsætning 2013

 SKK

søndag, oktober 07, 2012

lørdag, maj 04, 2013

 SKK

søndag, oktober 14, 2012

lørdag, april 27, 2013

 SKK / Småbåde

lørdag  Oktober 20, 2012

søndag , april 14 2013

 SKK      

søndag, oktober 21, 2012

lørdag, april 13, 2013

 KVS

søndag, oktober 28, 2012

lørdag, april 20, 2013

 Skk mørk blå

søndag, november 04, 2012

lørdag, april 6, 2013

 SKK   lys blå

  søndag, november 11, 2012 

Påske lørdag, marts 30, 2013

 SKK orange

søndag, november 18, 2012

Skærtorsdag, marts 28, 2013

Noter dig, at optagningsdagen hører sammen med søsætningsdagen. Vi vil ikke at flytte rundt på bådene, fordi de ikke er blevet færdige til søsætningsdagen.


Det skal blive farverige dage

Når du skriver sig på optagningslisten for en bestemt dag, henter du 1 - 4 strips af dem havnefogden bruger i klubhuset.
Du sætter stripsen på dit stativ eller på dine bukke, således at det er markeret, om det f.eks. er en grøn dag eller orange dag, båden skal tages op. F.eks. er 7/10 en grøn dag.
Og 04/11 en mørkeblå dag.

Pladsudvalget har besluttet i år ikke at opdele pladsen til de enkelte bådhåndteringsdage.
Er der særlige forhold, der gør det nødvendigt at så et særligt sted, f.eks. at båden ikke skal søsættes til næste år, vil pladsudvalget godt vide det i forvejen. Send en e-mail.
Der en rubrik på optagningslisten, hvor du skal skrive, hvilken slags stativ du har.
Det vil gøre det lettere at tilrettelægge en rækkefølge for optagningen.
Der er også en rubrik til det bøjepladsnummer du brugte i år. Pladsudvalget skal vide hvilke pladser der er ledige, så vi kan flytte vinterliggere til rolige pladser i havnen.
Og på den måde kan vi give havnefogden hurtigt besked om, hvilke pladser, der kan bruges af gæster fra andre havne i vinter.

Om masteskur og riggerplads

Pladsudvalget har lavet en ny vejledning til brug af masteskur og riggerpladssen. Se den på opslagstavlerne og http://www.sejlklubbenkbh.dk/Klubben/Havneplads/Regler
Pladsmanden vil løbende kontrollere om masteskuret er pakket fra bunden, om masterne er helt afriggede og om skarpe beslag er pakket ind og de er forsynet med navn og tlf. nr.

Klargøring af bukke og stativer.


Tidligere år, har der været en del tidskrævende ekstraarbejde fordi enkelte bådejere har dårlige stativer, rådne bukke mv. Det var blevet bedre de senere år, fordi pladsmanden kontrollerede bukke og andet grej inden båden kom op i kranen. Det vil vi gøre igen i år.

Noter dig, at optagningsdagen hører sammen med søsætningsdagen. Vi vil ikke at flytte rundt på bådene, fordi de ikke er blevet færdige til søsætningsdagen.