Pladsudvalg >

Om vores både efterår 2013

Selv om solen skinner og det er lunt i vejret er det tid at tænke på om bådene skal tages på land, eller blive i Sundkrogshavnen i vintersæsonen.

Alle bådejere bedes udfylde vinterskema der hænger i klubhuset efter 1. september.  Ønsker du at blive i vandet skal du også udfylde skemaet, så havnefogden ved hvor mange pladser der er til rådighed for vintergæster.

Optagning

Vil du på land med din båd, så har pladsudvalget tilrettelagt det sådan, at der er Bådoptagning fordelt på 7 dage for Sejlklubben Københavns medlemmer.

Første september bliver der ophængt optagningsliste i klubhuset i Sundkrogen og det er ”først til mølle”.  I år kan der ikke skrives på listen via hjemmesiden.

I år vil pladsudvalget forsøge at dele optagningsdagen i 2 hold. 
De første 10  både skal være klar og ude i fiskerihavnen kl. 7.30. Der er morgenkaffe og mønstring.
2. holdet skal være klar kl. 10.30 til mønstring.
Bådhåndteringssjakket har brug for hjælp. Bådejerne spuler selv deres både og går 

pladsfolkene til hånde på pladsen med at hente klodser, bukke m.m.
1. holdet kan forvente ”fyraften” kl. 12 og 2. holdet kl.?? når alle er færdige, portene er lukket og afspærring ophævet. Eller efter aftale med pladsmanden.
Alle både med kørestativ bedes skrive sig på til første hold, da vi gerne vil begynde dagen med dem.
Rækkefølgen af optagningerne, henholdsvis formiddag og eftermiddag, afgøres stadig af pladsmanden.

Alle mødes i Nordre Klubhus

Der bliver håndteret 20 både pr. optagningsdag. Dog max.10 små både 19/10. 

For sikre en mere forsvarlig håndtering af små både, både uden køl og både der passer dårligt til vores køresæt, har vi aftalt med en lastbilkran, at bådene kan håndteres lørdag d. 19 oktober. Pladsudvalget vil ikke andre dage håndtere de små motorbåde, uden de har stativ, der egner sig til køresættet eller har trailer.  Prisen bliver som andre både. 

Optagning 2013
  Optagning 2013 Søsætning 2014
SKK søndag, oktober 06, 2013 lørdag, maj 10, 2014
SKK søndag, oktober 13, 2013 lørdag, maj 03, 2014
SKK / Småbåde  lørdag.  Oktober 19, 2013 Søndag , april 13 2014
SKK søndag, oktober 20, 2013 Påske lørdag, april 19, 2014
KVS søndag, oktober 27, 2013 lørdag, april 26, 2014
SKK søndag, november 03 Skærtorsdag, april 17, 2014
SKK søndag, november 10, 2013 lørdag, april 12, 2014
SKK søndag, november 17, 2013 lørdag, april 05, 2014

Noter dig, at optagningsdagen hører sammen med søsætningsdagen. Vi vil ikke at flytte rundt på bådene, fordi de ikke er blevet færdige til søsætningsdagen. 

Det skal blive farverige dage

Når du skriver sig på optagningslisten for en bestemt dag, henter du nogle farvede klistermærker og sætter dem på mærkesedlen på bukke eller stativ. Nye mærkesedler kan også hentes i klubhuset eller i Ndr. klubhus eller varmestuen. 
Du mærker dit stativ eller på dine bukke, således at det er markeret, om det f.eks. er en grøn dag eller orange dag, båden skal tages op. F.eks. er 6/10 en grøn dag. Og 03/11 en mørkeblå dag. Husk også at fjerne gamle farvemarkinger.
Pladsudvalget har besluttet i år ikke at opdele pladsen til de enkelte bådhåndteringsdage. 
Er der særlige forhold, der gør det nødvendigt at så et særligt sted, f.eks. at båden ikke skal søsættes til næste år, vil pladsudvalget godt vide det i forvejen. Send en e-mail.

Der en rubrik på optagningslisten, hvor du skal skrive, hvilken slags stativ du har. Det vil gøre det lettere at tilrettelægge en rækkefølge for optagningen.  Der er rubrik for om du ønsker optagning tidlig på dagen eller efter kl. 10.30.
Der er også en rubrik til det bøjepladsnummer du brugte i år. Pladsudvalget skal vide hvilke pladser der er ledige, så vi kan flytte vinterliggere til rolige pladser i havnen.
Og på den måde kan vi give havnefogden hurtigt besked om, hvilke pladser, der kan bruges af gæster fra andre havne i vinter.

Om masteskur og riggerplads

Pladsudvalget har lavet en ny vejledning til brug af masteskur og riggerpladssen. Se den på opslagstavlerne. Pladsudvalget vil løbende kontrollere om masteskuret er pakket fra bunden, om masterne er helt afriggede og om skarpe beslag er pakket ind og de er forsynet med navn og tlf. nr.

Klargøring af bukke og stativer.

Tidligere år, har der været en del tidskrævende ekstraarbejde fordi enkelte bådejere har dårlige stativer, rådne bukke mv. Det var blevet bedre de senere år, fordi pladsmanden kontrollerede bukke og andet grej inden båden kom op i kranen. Det vil vi gøre igen i år.

hjemmeside vinter 13-14.doc