Optagning med Mast Forår 2024

28/04/2024

Fiskerihavnen (Nordre havn)

Dette er tilmeldingen til optagning af både med mast i SKK i foråret 2024.

Følgende er premisserne for optagningen. Læs dem grundigt!

Optagning af både med mast vil i 2024 foregå søndag den 28. april, og samtlige både skal være klar i Fiskerihavnen kl. 8.00.

1. Bådene sal være afrigget uden forsejl.
  2. Hækstag og bomdirk skal være afmonteret inden ankomst under optagningskranen, og eventuelle liner til lazyjacks ført frem til masten, så der er plads til åget
  3. Stropmærker for løft skal være tydeligt afmærket.
  4. Optagning af både med mast vil udelukkende ske i forsvarligt og sikkert kørestativ med velsmurte vantskruer. Bådhåndteringssjakket kan til enhver tid, også på dagen afvise et stativ, som de anser for uegnet. Bådejeren skal i god tid sikre sig, at stativet er tilgængeligt. Hvis du vil sikre dig, at stativet er tilgængeligt skal du hurtigst muligt, og inden første søsætningsdag den 6. april mærke stativet tydeligt op, så det fremgår, at stativet skal bruges til optagning den 28. april.
  5. Bådejeren skal stille med mindst 1 hjælper (bådejeren + en) til hjælp med strophold og højtrykspuling.

1. Hvis båden er meget begroet med muslinger/ruer kan skibet køres til side eller til landplads, hvor afrensningen kan foretages i henhold til gældende bestemmelser (tørslibning med presenning under båd for opsamling og bortskaffelse).

1. Når båden er placeret i stativ og før transport til landpladsen, sikres masten evt. med storfaldet (evt. forlængelse skal være klar).
  2. Bådhåndteringssjakket bestemmer suverænt hvor på landpladsen båden placeres, under hensyn til sikkerheden på landpladsen.

1. Vi tilstræber at søsætte bådene den efterfølgende søndag (5. maj), men det afhænger af, om der kan etableres søsætningshold, ellers afklares med pladsudvalg/bådhåndteringssjak, alternativt må laves aftale med Sailsupport (Jacob Jensen). Vi tilstræber at få aftaler med medlemmer af bådsjakket, så vi evt. også kan søsætte både i løbet af ugen og evt. et par stykker lørdag den 4. maj ved den sidste ordinære søsætning, men det er ikke afklaret.

Da optagningen foregår en søndag, må vi regne med, at der er både, som skal have master på, så man kan ikke regne med at ligge i venteposition ved servicekajen. Vi henstiller til, at alle er smidige, så vi dels kan få bådene på land, dels kan få sat master på.

I øvrigt fåregår optagning og søsætning jf. gældende bestemmelser i klubbens landpladsreglement, herunder bestemmelser vedrørende ansvar og forsikring.

Alle henvendelser vedrørende optagningen rettes til

Per Busk: per.busk@mail.dk

Jan Gebhardt: jgeb@live.dk

Eventet er udløbet