Brug af strøm afregnes efter forbrug – både på land og i vand.

,

For at sikre en retfærdig fordeling af klubbens udgifter til el, skal klubbens medlemmer have en individuel el-måler for at kunne trække strøm fra stik og elskabe. Elmåleren bruges både når båden ligger i vandet og hvis den er på land for vinteren. Ligeledes er måleren nødvendig for at kunne trække strøm på landpladserne til f.eks. reparationer og forårsklargøring.

Elmåleren kan man få ved henvende til havnekontoret (se træffetider her). Elmåleren er gratis at låne, men der skal betales et depositum på 1.250 kroner (2023-priser).

Ren praktisk kobles elmåleren mellem strømstik/elskabe og ledningen der føres til båden. Elmåleren er forsynet med en måler der registrerer forbrug. En gang om året aflæses måleren og medlemmerne indrapporterer deres forbrug for sæsonen, som derefter afregnes.

Klubbens elmålere

Stiktypen i måleren er et trebenet CEE-stik – dét der almindeligvis kaldes ‘et landsstrømstik’. Har man brug for ‘et almindeligt stik’, f.eks. til elværktøj, kan man købe overgangsledning i bådudstyrsbutikker og velassorterede byggemarkeder.