Parkeringsinfo sommer 2024

Vi har nu aftaler i hus m.h.t vederlagsfri parkering i havnen.

PBU

Ved Pædagogforeningens velvilje fortsætter aftales om gratis parkering alle dage 17-07 samt weekender og helligdage.

Det er Apcoa der administrerer pladserne, og de strækker sig fra mastekranen til de ”frie” pladser ved bro 4.

Der har længe stået sorte skilte med ”privat, Bankinvest” der har afmærket de 8 sydligste pladser. Jeg har længe undret mig over at der ikke står nogen ”Investerbiler” om dagen, så jeg kontaktede Bankinvest og forhørte mig om hvor de bor. Svaret var: ”Vi bor i Bredgade, det er lang tid siden vi forlod Nordhavn!”. Der er vist nogen der har glemt at fjerne skilte…..

Men den gode nyhed er at pladserne faktisk tilhører PBU, og vores parkeringstilladelse omfatter også disse pladser. Fripladser med Apcoa-appen omfatter således:

”DFDS-huset”

Det er fortsat PLOT der administrerer området, og aftalen fortsætter med gratis parkering hverdage 17-07 og weekender (systemet kan ikke håndtere Helligdage).

Aktuelt er der byggeplads foran bygningen, med midlertidige parkering forbudt skilte fra renoveringsselskabet, så der patruljerer PLOT ikke. Jeg kan ikke-ansvarspådragende oplyse, at p.t. er der ikke etableret patruljering i det område, -men parkering er på eget ansvar.

Men obs at PLOT-området også dækker også de 25+ pladser der er bag bygningen.

Parkeringsregnestykket for mulige gratis pladser 2024 bliver således:

Ved klubhus    4

Apcoa                19

Frie                     8

PLOT                   25

I alt                     56

Der vil senere blive udsendt mail med oplysninger om tilmelding mm.

Med sejler- og parkeringshilsner,

Henrik Sengeløv